مقالات آرشیو خبر ها
معمایی به نام دنی اسوالدو

معمایی به نام دنی اسوالدو

90 ثانیه بعد از اینکه او به جای فرناندو یورنته وارد زمین شد ، پسر تازه وارد بیانکونری ، در اولین حمل توپ خود می توانست گلزنی کند . او زمانبندی خوبی برای فرار داشت ، پاس زیبای پیرلو را گرفت ، بازیکنی که او را یارگیری کرده بود جا گذاشت ، از تله ی آفساید ورونا گریخت ، به سرعت دروازه بان حریف را جا گذاشت اما در انتها با بدشانسی ضربه ی او به تیرک دروازه برخورد کرد . 5 دقیقه بعد او میتوانست موقعیت گلزنی دیگری به دست آورد ، اما نه به خاطر اشتباهی از جانب او ، بلکه به دلیل تعلل کوادوو آساموا در ارسال پاس ، در تله ی آفساید قرار گرفت .

شروع 25 دقیقه ای قابل قبولی بود ، برای کسی که طبق پیش بینی ها می رفت تا پسر دیوانه ی کالچو باشد ، اما او در این 25 دقیقه ، نشان داد که می تواند زوج خوبی بسازد . اما سوالی که وجود دارد این است که ، آیا او می تواند ثابت کند که بهترین زوج برای توز در خط حمله ی یوونتوس است ؟ یا مهم تر از آن ، آیا او ثابت می کند که بازیکنی مناسب برای یوونتوس است ؟

به هر حال مدیر سابق یوونتوس ، لوچانو موجی به این انتقال خوشبین است : " او یک خرید خوب است ، او به عنوان یک تمام کننده می تواند برای یوونتوس مناسب باشد و من رقابت زیادی بین او و یورنته برای حضور در ترکیب اصلی پیش بینی می کنم ." او در ادامه می افزاید : " شاید او اندکی مشکل ساز باشد ، اما آنتونیو کونته به خوبی از پس او بر می آید. "

موجی در واقع این صحبت ها را در جواب کسانی گفت که از موافقت کونته برای این انتقال ، انتقاد کرده بودند . اما نکته ای که مهم است این است که این منتقدین نظری تقریبا مشابه در رابطه با جذب پول پوگبا و کارلوس توز داشتند . هر دوی این انتقالات میان سیلی از انتقادات صورت گرفت ، اما حالا کسی در موفق بودن آنها شکی ندارد . اگر کسی وجود داشته باشد که اسوالدو را کنترل کند ، او کونته است ، همچنین سناتور های او در رختکن ، کاپیتان جیانلوییجی بوفون ، آندره آ پیرلو و جورجو کیه لینی .

کونته ، اسوالدو را به خوبی می شناسد . از نیم فصل دوم 2006-7 که وی در لچه درخشید ، کونته به دنبال جذب او بود .

نکته ی قابل توجه دیگر ، این است که او ، در حضور کارلوس توز ، فرناندو یورنته ، فابیو کوالیارلا ، سباستین جووینکو و میرکو ووچینیچ ، به سختی می تواند فرصت بازی کردن بیابد و این موضوع می تواند برای او قدری نا امید کننده باشد . متاسفانه همه ما می دانیم که این موضوع می تواند به چه چیزهایی منتج شود . برای مثال دلایل جدا شدن او از رم ، وی به دلیل اینکه اریک لاملا در بازی با اودینزه به او پاس نداد ، به لاملا سیلی زد . او با رئیس رم ، آندره آ آندرئاتزولی بحث هایی داشت که نهایتا آندرئاتزولی از وی به دلیل اعتراضات فراوان مورد انتقاد قرار داد . در نهایت او نشان داد که ارزش آن همه مشکل سازی را نداشت .

پس از رم ، وی به ساوتهمپتون رفت تا به مربی اسپانیایی پیشین خود ، مائوریسیو پوچتیتو بپیوندد . به هر حال ، بعد از چند عملکرد مناسب در بازی های ابتدایی ، او آنجا هم نتوانست آرامش خود را حفظ کند . در دسامبر به دلیل تاثیر در حواشی بازی به نیوکاسل، او از حضور در سه دیدار محروم شد و به پرداخت چهل هزار یورو جریمه شد . یک ماه بعد ، او در تمرینات با هم تیمی خود ، خوزه فونته ، درگیر شد و به همین دلیل مسئولین تیم وی را از حضور در ادامه ی مسابقات محروم کردند .

با تمام این تفاسیر ، آیا یوونتوس در انتقال او درست عمل کرده است ؟ اگر با دید مثبت بنگریم ، او تخفیف زیادی در حقوق سالیانه ی خود داده تا به یوونتوس بپیوندد و بی شک یک بازیکن با استعداد است ، کسی که می تواند قدری تفاوت ایجاد کند . همچنین او فرصتی به طول یک نیم فصل دارد تا خود را به مسئولین یوونتوس نشان دهد . چیزی که بدیهی است ، این است که یوونتوس برای حضور قدرتمند در جام باشگاه های اروپا ، حداقل به سه مهاجم که در اوج آمادگی خود قرار دارند ، نیاز دارد.

برخی از بازیکنان باید بر اساس خصیصه های ذاتیشان به آنها برخورد شود تا بتوانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند . و اگر اسوالدو بتواند بر اعصاب خود مسلط باشد ، به مهاجمی ارزشمند تبدیل می شود . همچنان که یکی از اسطوره های یوونتوس ، جانلوکا ویالی می گوید : " بانوی پیر از همه نظر برای او تیم خوبی است . او می تواند در یوونتوس در همه ی زمینه ها به پختگی برسد . "

" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: